Skip to main content

سياسة الخصوصية

تم تحديث سياسة الخصوصية في 1 أكتوبر 2020.

شكراً لانضمامك إلى أكاديمية الشارقة للتعليم. تعتبر سرية وأمن معلوماتك الشخصية ذات أهمية كبيرة بالنسبة لنا، لذلك فنحن ملتزمون بحماية خصوصية المعلومات الشخصية التي نتلقاها منك. توضح سياسة الخصوصية أسباب وطرق جمع وتخزين واستخدام المعلومات الشخصية وتوفر معلومات حول حقوق الأفراد الذين تتعلق بهم هذه المعلومات الشخصية. استخدامك للمواقع يشير إلى أنك قد قرأت وفهمت وقبلت دون قيد أو شرط للأحكام الواردة في سياسة الخصوصية هذه.

 

الموافقة على نقل المعلومات الشخصية
من خلال التسجيل في البرامج فإنك تقر وتوافق على جمع أكاديمية الشارقة التعليمية لمعلوماتك الشخصية واستخدامها والإفصاح عنها والاحتفاظ بها كما هو موضح في سياسة الخصوصية، بما في ذلك، على سبيل المثال لا الحصر، نقل بياناتك الشخصية بين أكاديمية الشارقة للتعليم والمتعاقدين معها والأطراف الثالثة.
 
المحتويات

1. ما هي البيانات التي نحصل عليها

2. كيف نحصل على بياناتك

3. كم من الوقت يمكننا الاحتفاظ بمعلوماتك الشخصية

4. كيف نستخدم بياناتك

5. مع من نشارك بياناتك

6. روابط لمواقع أخرى

7. التعديلات في سياسة الخصوصية

 

1.  ما هي البيانات التي نحصل عليها

عندما تقوم بالتسجيل وإنشاء حساب مستخدم، فإننا نجمع البيانات التالية، على سبيل المثال لا الحصر:

·       بيانات الحساب - الاسم وعنوان البريد الإلكتروني وكلمة المرور وبلد الإقامة/المنشأ والجنس والعمر وتاريخ الميلاد.

·       بيانات الملف الشخصي – صورة المستخدم واللغات التي يتقنها والسيرة الذاتية وحسابات وسائل التواصل الاجتماعي. قد تكون بيانات ملفك الشخصي قابلة للعرض بشكل عام للآخرين.

·       المحتوى المشترك - تسمح لك بعض الدورات التدريبية بالتفاعل مع المستخدمين الآخرين أو مشاركة المحتوى بشكل عام أو رفع محتوى، بما في ذلك نشر التعليقات أو طرح الأسئلة أو الإجابة عليها أو إرسال رسائل إلى المتعلمين أو المدربين أو نشر الصور. قد يكون هذا المحتوى المشترك قابلاً للعرض علنًا بواسطة الأكاديمية أو الآخرين، اعتمادًا على مكان نشره

·       بيانات الدورة التدريبية - الدورات والمهام والاختبارات التي بدأتها وأكملتها؛ تفاعلك مع المدربين والمتعلمين الآخرين؛ والإجابات على الأسئلة والتقييمات والعناصر الأخرى لمتطلبات الدورة.

·       العروض واستطلاعات الرأي- عندما نستخدم جهة خارجية لإدارة استطلاع رأي، سيتم تطبيق سياسة خصوصية الطرف الثالث.

·       التواصل والدعم - إذا اتصلت بنا للحصول على الدعم أو للإبلاغ عن مشكلة (بغض النظر عما إذا كنت قد أنشأت حسابًا)، فإننا نجمع ونخزن الرسائل والبيانات الأخرى المتعلقة بك ونستخدم هذه البيانات للرد على استفسارك.

·       بيانات النظام - البيانات الفنية حول جهاز الحاسوب، مثل عنوان IP الخاص بك، ونوع الجهاز، ونوع نظام التشغيل وإصداره، ومعرّفات الجهاز، والمتصفح، ولغة المتصفح، وبيانات وأنواع الأنظمة الأخرى.

·       بيانات الاستخدام - بيانات زياراتك لأكاديمية الشارقة للتعليم والمشاركة في المحتوى التعليمي مثل الدورات التدريبية ومقاطع الفيديو والصوت وتفاعلك فيها أو رفعها من قبلك والتقييمات والمنشورات والتعليقات وأي تفاعلات أخرى تقوم بها في منتديات مناقشة الدورة.

·       البيانات الجغرافية التقريبية - موقع جغرافي تقريبي، بما في ذلك معلومات مثل الدولة والمدينة والإحداثيات الجغرافية، على أساس عنوان IP الخاص بك.

 

2. كيف نحصل على بياناتك

نحن نستخدم مجموعة متنوعة من أدوات تحليل الإنترنت لجمع هذه المعلومات، غير أن بعض المعلومات تُجمَع بواسطة الكوكيز، ويجب أن تكون قادراً على أن تتحكم فيما إذا كان متصفحك يقبل الكوكيز وكيفية قبوله لها حيث أن معظم المتصفحات تقدّم تعليمات لكيفية إعادة ضبط المتصفح كي يرفض الكوكيز من خلال قسم "الدعم الفني" في شريط الأدوات، غير أنك إذا رفضت "الكوكيز" من موقعنا فإن العديد من الخصائص والفوائد التي يقدّمها موقعنا لك قد لا تعمل كما ينبغي.

 

3. كم من الوقت يمكننا الاحتفاظ بمعلوماتك الشخصية

سنحتفظ بمعلوماتك الشخصية للمدة الزمنية اللازمة لتحقيق الأغراض التي تم جمعها من أجلها، ما لم نتفق معك على وجه التحديد على فترة أطول.
 

4. كيف نستخدم بياناتك

نستخدم البيانات التي نجمعها من أجل:

توفير الدورات التدريبية وإدارتها، بما في ذلك عرض المحتوى وسهولة التواصل مع المستخدمين الآخرين.

التواصل معك بشأن حسابك من خلال:
o      الرد على أسئلتك واستفساراتك
o      إيصال الرسائل والمعلومات، بما في ذلك الرسائل من المدربين، والإخطارات حول التغييرات التي تطرأ على خدمتنا، وتحديثات برامجنا
o      إرسال المعلومات حول تقدمك في الدورات التدريبية وبرامج المكافآت والخدمات الجديدة والميزات الجديدة والعروض الترويجية والنشرات الإخبارية والدورات التدريبية الأخرى المتاحة (عن طريق البريد الإلكتروني أو الرسائل النصية).
o      إرسال الإشعارات الفورية إلى جهازك المحمول.
• إدارة تفضيلات حسابك
• تحسين الأداء التقني، بما في ذلك اكتشاف الأخطاء ومعالجتها وحل المشكلات ومنع الاحتيال وإساءة الاستخدام
معرفة أراء ومقترحات المستخدمين
• إدارة الدراسات الاستقصائية والعروض

• التعرف على المزيد عنك من خلال تحليل بياناتك
• تحديد المستخدمين الفريدين عبر الأجهزة
• إعادة نشر المعلومات أو المحتوي في الأكاديمية
• تحسين تصميم وعرض الدورات التدريبية
• تحسين تجربة المستعلم
• تحسين خدماتنا وتطوير منتجات وخدمات جديدة
• تحليل الاتجاهات وحركة المرور، وتتبع عمليات التسجيل، وتتبع بيانات الاستخدام

5. مع من نشارك بياناتك
يجوز لنا من وقت لآخر مشاركة بياناتك الشخصية مع الأطراف التالية بغرض تحسين محتوى الدورات التدريبية:
فريق إدارة وتنسيق الدورات التدريبية
• فريق التسويق 
• الأطراف الثالثة التي نتشارك معها لأغراض إعداد الدورة التدريبية أو التقييم (بما في ذلك المدربون، والموظفون من المنظمات التي تشارك أكاديمية الشارقة للتعليم لتقديم الدورة التي أنت مسجّل فيها) 
• يجوز لنا أيضًا من وقت لآخر مشاركة بياناتك الشخصية (مع الاحتفاظ بخصوصية الهوية) مع باحثين تربويين خارجيين بغرض إجراء أبحاث تعليمية.

 

6.     روابط إلى مواقع إلكترونية أخرى

قد يحتوي الموقع روابط إلى مواقع إلكترونية للغير كمزودي محتوى آخرين وبعض مزودي الخدمات، غير أن هذه المواقع الأخرى ليست تحت إدارتنا وبذلك عليك أن تتفهم وتوافق على أننا لا نتحمل مسؤولية جمع هذه المواقع واستخدامها لمعلوماتك ما لم تتم الإشارة له بغير ذلك في سياسة الخصوصية هذه. نوصيكم بالحرص عندما يتم توجيهكم إلى موقع الغير لتقوموا بمراجعة سياسات الخصوصية لكل موقع تزورونه وتستخدمونه.

7. حقوقك وكيفية ممارستها

·        يحق لك الحصول على نسخة من البيانات الشخصية التي قدمتها لنا، يحق لك تلقي نسختك منها متى ما أمكن ذلك بتنسيق إلكتروني مشترك، وتقديم نسخ منها إلى أشخاص آخرين إن أردت ذلك.

·        يحق لك تصحيح البيانات الشخصية التي نحتفظ بها عنك إذا كانت غير دقيقة في الواقع.

·        في بعض الظروف، يحق لك محو البيانات الشخصية التي نحتفظ بها عنك ("حق النسيان"). لا يتوفر هذا الحق بشكل عام حيث لا يزال لدينا سبب قانوني صالح للاحتفاظ بالبيانات (على سبيل المثال، إذا كنا ملزمين بالقيام بذلك بموجب القانون).

·        يحق لك أن تطلب منا التوقف عن استخدام بياناتك الشخصية لأغراض التسويق.

من أجل حمايتك وحماية الآخرين، قد نطلب منك إثبات هويتك قبل ممارسة هذه الحقوق.

8.  تغييرات سياسة الخصوصية

يرجى الأخذ بعين الاعتبار أننا نقوم بمراجعة سياسة الخصوصية هذه دورياً وقد نُجري عليها بعض التغييرات، عندما نُجري أية تغييرات فإن رابط سياسة الخصوصية سيحتوي إشارة "مراجعة حديثة (مع التاريخ)" مما يشير إلى وجوب مراجعتك للأحكام الجديدة التي تعتبر سارية فور نشر السياسة الجديدة على هذه الصفحة مع تاريخ نفاذ جديد. ويُعتبَر دخولك الموقع بعد إجراء أي تغييرات موافقةً مسبقة منك على سياسة الخصوصية المعدّلة وأية تغييرات فيها، يجب الحرص على زيارة هذه الصفحة بشكل دوري للتأكد من معرفتك بأحدث نسخة من سياسة الخصوصية.

Privacy Policy

This Privacy Policy was last updated on October 1, 2020.

 

Thank you for joining Sharjah Education Academy.

We in Sharjah Education Academy are committed to safeguarding the privacy of the personal information we receive from you. This Privacy Policy describes how and why we collect, store, and use personal information and provides information about the rights of the individuals to whom such personal information relates. By using our services, you agree to the terms of this Privacy Policy.

Consent to transfer of personal information

You hereby consent to the collection, use, disclosure and retention by Sharjah Education Academy of your Personal Information as described under this Privacy Policy, including, but not limited to, the transfer of your personal data between Sharjah Education Academy and the third parties and affiliates described in this Privacy Policy.

Table of Contents

1.      What data we get

2.      How we get data about you

3.      How long we keep your Personal Information

4.      What we use your data for

5.      Who we share your data with

6.      Links to other websites

7.      Your rights and how to exercise them

8.      Changes to this policy

 

1.      What Data We Get

When you register and create a user account, we collect data including, but not limited to:

a.        Account Data - Your name, email address, password, age, and date of birth.

b.      Profile Data - A photo, biography, language, social media profiles, country, or other data. Your Profile Data will be publicly viewable by others.

c.       Shared Content - Some courses allow you to interact with other users or share or upload content publicly, including posting reviews on a course page, asking or answering questions, sending messages to learners or instructors, or posting photos. Such shared content may be publicly viewable by the academy or others depending on where it is posted.

d.      Course Data - Courses, assignments and quizzes you’ve started and completed; your interaction with instructors and other learners; and essays, answers to questions, grades scored on assessments and other items submitted to satisfy course requirements.

e.      Promotions, and Surveys - Where we use a third-party platform to administer a survey or promotion, the third party’s privacy policy will apply.

f.        Communications and Support - If you contact us for support or to report a problem or concern (regardless of whether you have created an account), we collect and store your contact information, messages, and other data about you and use this data to respond to you and research your question or concern, in accordance with this Privacy Policy.

g.       System Data - Technical data about your computer or device, like your IP address, device type, operating system type and version, unique device identifiers, browser, browser language, domain and other systems data, and platform types.

h.      Usage Data - Records of your visits to Sharjah Education Academy and engagement or uploading with educational content such as pages, videos, assessments, and posts, comments, and any other interactions you perform on course discussion forums.

i.         Approximate Geographic Data - An approximate geographic location, including information like country, city, and geographic coordinates, calculated based on your IP address.

 

2.      How We Get Data About You

Various web analytics tools are used to collect this information; however, some of the information is collected through cookies. You should be able to control how and whether cookies will be accepted by your web browser. You can set your web browser to alert you about attempts to place cookies on your computer, limit the types of cookies you allow, or refuse cookies altogether. If you do, you may not be able to use some or all features of the Services, and your experience may be different or less functional.

3.      How Long We Keep Your Personal Information

We will retain your personal information for the length of time needed to fulfil the purposes for which it was collected, unless we specifically agree a longer retention period with you, or a longer retention period is required or permitted by law.

 

4.      What We Use Your Data For

We use the data we collect through your use of the Services to:

·        Provide and administer our courses, including displaying customized content and facilitating communication with other users.

·        Communicate with you about your account by:

·        Responding to your questions and concerns

·        Sending you administrative messages and information, including messages from instructors, notifications about changes to our Service, and updates to our agreements

·        Sending you information, by email or text messages, about your progress in courses, rewards programs, new services, new features, promotions, newsletters, and other available courses.

·        Sending push notifications to your wireless device to provide updates and other relevant messages.

·        Manage your account preferences

·        Facilitate technical functioning, including troubleshooting and resolving issues and preventing fraud and abuse

·        Solicit feedback from users

·        Market and administer surveys and promotions

·        Learn more about you by analyzing your data

·        Identify unique users across devices

·        Republish the data or the content in the academy

·        improve course design and operation

·        Improve the platform user experience

·        Improve our Services and develop new products, services, and features

·        Analyze trends and traffic, track purchases, and track usage data

 

 

5.       Who We Share Your Data With

We may from time to time share your Personal Data with the following parties for the purpose of improving course content:

·        The internal course management team

·        The internal marketing team

·        The internal leadership team

·        Third parties we partner with for the purposes of course creation, operation, or evaluation (including instructors, and personnel from organizations that partner with Sharjah Education Academy for the purpose of a course you are enrolled in)

·        We may also from time to time share your Personal Data (in an anonymized form) with external educational researchers for the purpose of conducting educational research.

 

6.      LINKS TO OTHER WEBSITES

The Site may contain links to third-party websites, including other content providers as well as certain service providers. These other websites are not under our control, and you acknowledge and agree that we are not responsible for the collection and use of your information by such websites, unless we have otherwise indicated in this Privacy Policy. We encourage you to be aware when you are redirected to a third-party website and to review the privacy policies of each website you visit and use.

 

7.      Your rights and how to exercise them

·        You have the right to have a copy of the Personal Data that you have given to us. You have the right to receive your copy of it in a common electronic format, whenever it is possible and to provide copies of it to other people if you wish.

·        You have the right to have your Personal Data corrected if it is factually inaccurate.

·        In some circumstances, you have the right to have Personal Data that we hold about you erased (the “right to be forgotten”). This right is not generally available where we still have a valid legal reason to keep the data (for example, if we are obliged to do so by law).

·        You have the right to require us to stop using your Personal Data for marketing purposes.

In order to protect you and others, we may require you to prove your identity before you exercise these rights.

8.      Changes to this policy

We reserve the right to review and make changes to this Privacy Policy. When changes are made, the Privacy Policy link will include a notation "Recently Revised (date)". All new terms will become effective immediately after posting the updates to this policy and apply to all information collected about you, or where required, upon your consent. You agree to return to this page periodically to ensure familiarity with the most current version of this Privacy Policy.